Wednesday, September 24, 2014

Mel Demam.




Mel dah start demam hari Isnin lepas. Pagi Isnin tu aku hantar kat mak aku, mak aku cakap dia nangis je. Nangis sampai merajuk2. Ingatkan sebab takmo botol. Rupanya demam. Malam tu dah balik baru perasan. Dah rasa badan dia panas tapi ingatkan dedo biasa je. Malam tu lepas susukan dia aku letak la dia kat sofa kejap nak pegi buat air, sekali dia meraung macam org kena pukul. Pujuk-pujuk bagi tetek lepas tu pun takmo. Cam merajuk gitu. Ingatkan dia merajuk sebab kena tinggal dengan mak aku. Rupnya tak sedap badan. Malam tu tido pun tak nyenyak sampai ke pagi. Aku laki bini pagi tu pegi keje dengan mata panda.

Semalam pun sama. Nangis je kat rumah mak aku. Aku sampai halfday la keje sebab dia meragam. Nak melekap je kat nenen baru boleh tido. Malam tadi, sampai kul 2 pagi dia meraung meragam. Aku rasa satu blok tu boleh dengar dia menangis. Nasib baik la aku tido rumah mak aku. Last-last mak aku yang bangun dodoikan dia. Hahaha. Mummy dah hilang sabar masa tu. Memang mencabar keimanan jugak jaga baby demam ni ye. Dah la ayah Mel takde, gi kursus seminggu kat pangkor. Nasib baik nenek Mel ada. Kalau mummy sorang-sorang jaga Mel demam, tak tau la apa jadi. Jap lagi anak dengan mak sama-sama meraung.

Demam nak beralih bulan agaknya ni. Isnin lepas Mel dah genap 3 bulan. Tu yang demam kot. Harap-harap hari ni dah ok.

No comments:

Post a Comment