Monday, May 19, 2014

I'm Ready To Pop.

Akhirnya, berjaya jugak aku siapkan kelengkapan barang-barang baby dan mummy untuk dibawa ke hospital ke nanti. Ko bayangkanlah aku punya malas tu, dah 33 weeks pun still tak buat apa-apa persiapan. Kalau nak tau, aku dah stop buat preparation since 25 weeks lagi. Lepas shopping barang-barang baby ari tu, terus takde wat pape dah. Simpan je dalam almari. Nak basuh pun malas. Tak tau la kenapa. Aku memang malas dan tak larat langsung. Lagi-lagi dah masuk 3rd trimester ni. Dengan alahan tak hilang, tambah pulak badan dah berat. Huwaaaa stresss. 

Ok ok, takmolah cakap pasal tak larat dan alahan ni. Dah banyak sangat aku merungut. Macam tak bersyukur pulak nak dapat baby. Dah lupa ke time struggle nak dapatkan baby dulu?? Tak tau ke berapa ramai perempaun kat luar sana yang sanggup tukar tempat dengan aku semata-mata tuk dapatkan baby. Bersyukur sket boleh tak cujen???? Ok ni last aku merungut. Tak lama je lagi baby nak keluar dah. Nanti baby dah keluar, mesti lupa semua kesengsaraan masa mengandung 9 bulan ni. Aminnnnnn!

Tau tak kul bape aku buat semua ni? Kul 12 tengah malam ok.


Sempat lagi main-main dengan baju baby. Comel sangat stokin ni rasa nak picit2 je.


video
Sempat laki aku rakam masa ngah kemas-kemas baju baby. Hihi


Aku basuh pakai mesin je. Tak kose nak pakai tangan bagai.
Syukurlah cuaca panas gila hari tu. Kejap je baju tu semua dah kering.


Baju ni semua aku basuh masa cuti wesak lepas. Tapi baru malam tadi aku siapkan packing-packing tuk bawak ke hospital. Kul 3 pagi baru tido tau malam tadi.


Mengada tak siap bungkus dalam plastik camtu. Saje je aku pack ikut set. Satu set tu aku pack sepasang baju, napkin, pampers n mintten & booties. Senang nak bagi kat nurse nanti.


Yay, bag dah siap packing. Saya dah ready nak beranak ni. 

Baby jangan dok lama-lama sangat dalam perut mummy ni. Cukup masa awak keluar ok!

4 comments:

  1. mne nk carik plastik seal tu???

    ReplyDelete
  2. idea yang bagus pack siap2 tu kan .. nnt boleh pratik kan .. thanks cujen ! emy belum beli baju pape lagi sbb scan bby takmo tunjuk. hihihi =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe slow2..tunggu dah tau gender baru best nak membeli baju baby.. kalau tak nnt asik blur je nak amek baju kaler apa..hehe

      Delete